Dla zapewniania poprawnej i bezpiecznej pracy (środowisko wody, prąd wysokiego napięcia) a także uciążliwości związanych z ciągnięciem za sobą podczas mycia kabla i węża niezbędnym jest dodatkowe nabycie :
zespołu bloczków do których podczepione są przewody (kabel+wąż) a które to przesuwają się po rozciągniętej górą linie bądź w szynie. Najczęściej stosuje się linę o przekroju 8 mm² o drobnym splocie pokrytej tworzywem lub zabezpieczonej przed korozją poprzez cynkowanie itp., którą rozciąga się górą na odpowiedniej wysokości w osi mytego pojazdu. Można do tego celu wykorzystać istniejące ściany budynku, wiaty (z reguły na mycie będziemy wykorzystywać naturalnie osłonięte miejsca) lub postawić odpowiednie słupy (często wystarczy do tego celu użyć dwuteownik 150) do których podwiesić i odpowiednio napiąć linę z bloczkami.
Bardzo istotną sprawą jest dobranie odpowiedniej ilości bloczków, aby po ich zsunięciu długość zwisu była odpowiednia (nie dotykała dachu mytego pojazdu) i ułatwiała bezkolizyjną pracę podczas mycia (przesuwanie myjni).
Innym sposobem podwieszenia przewodów jest ich umieszczenie w specjalnych uchwytach przesuwanych w szynie w kształcie C. Z reguły szynę wykorzystywać będziemy do mocowań wewnątrz, choć nie koniecznie. Ważnym elementem jest odpowiednia jakość kabla i węża. W tym przypadku nie należy kierować się tylko ceną ale przede wszystkim jakością. Wąż i kabel musi być odpowiednio elastyczny, nie załamujący się, odporne na działanie środowiska panującego na myjni a także światła i innych związków chemicznych powodujących niszczenie materiałów.
Technologia mycia to kolejny problem z którym zetknie myjący. Chodzi o jak najbardziej efektywne wykorzystania do procesu mycia chemii myjącej - środków myjących, które w koszcie jednostkowym mycia stanowią ponad 70% ogółu kosztów. Są tu stosowane trzy rozwiązania:
Nie bez znaczenia, jak już wspomniano powyżej są koszty stosowania chemii. O ile w pierwszej metodzie zużycie chemii kształtuje się przeciętnie 1,2 – 1,5 l/na samochód ciężarowy, w drugiej około 0,8 – 1,2 litra to w trzeciej metodzie z wykonanej mieszanki 1 litra chemii można umyć 3 ciężarówki (4 autobusy)...
Przykłady zastosowań na stacji paliw = kompleksowe rozwiązanie mycia pojazdów poprzez myjnie „bezdotykowe” typu „CAR WASH” i myjnie — mobilna szczotka myjąca.
Poniżej sposoby mocowań, uchwyty … rura - uchwyt na pistolet, wysięgnik obrotowy rozsuwany z bloczkami w szynie . A stara przecięta felga też może służyć za wieszak do węża ...
Etapy mycia samochodu ….a i Twoje auto też może być zawsze takie czyste ! ! !
A gdy mamy problemy z całym „kołowrotem budowlanym” to może postawić o wiele tańszy
namiot umocowany do wbetonowanych starych felg. W namiocie przesuwane drzwi,
ogrzewanie i służy cały rok.
Pomysł jednego z naszych Klientów.
A może jednak profesjonalną myjnię automatyczną. Demonstrujemy tu myjnie dwu szczotkową (bez szczotki poziomej bowiem w budynku jednego z klientów się nie zmieściła) firmy niemieckiej Steinbrückner światowego potentata w tej branży. Szersze info na ten temat w zakładce „myjnie automatyczne”.
Nasze szczotki myją m.in warszawskie tramwaje. | Zamontowane dodatkowy układ do podawania chemii myjącej. | Połączenie myjni automat. ze szczotką. Cena za mycie automatem 120 zł,zaś szczotką.=70zł. |